Saturday, September 24, 2011

24 September 2011

PMArau, Perlis...........
Entah la apa yg korang bayangkan kan??? aku???? aku pn still xdapat nk gambrkan lagi...........

assalamualaikum dan salam sejahtera....... wahhhh!! Entry kali ni khas diibuat di Bumi ARAU PERLIS... hahaha sengal lah aku ni....... kan........

hmmm apa yg nk tulis ni erk..... tuls je la pa pn kan.. ni blog aku jd aku punya suka la kan......

ok..... 6 september yang lalu.......................................................................................................................

aku menaiki kereta kenari merah yg dipandu oleh mak su aku datang ke Arau ni..... well utk apa?? utk pendaftaran Degree aku di UiTM la.... ok aku smpi kt Arau around pkol 3 lebih la...... sangat berterima kasih kepada Google maps dan Shakirin Roslan yg memberi dierction kepada kami.. kalo x memang sah2 la sesat...hehehe......

setibanya kt UiTM aku pon mndftr la... then pihak pengurusan pon suro aku melapor dri di hostel yang bakal aku menginap.... cehhhhhh..... CENGAL 6.... mak aihh... aku dah la first time kt sni.. then kena cr sendiri hostel di mana hostel 2.... oouhhh agak CENGANG sebentar la..... so round punya round akhirnya jumpala bangunan CENGAL 6 ni...... ouhhhhh melangkah jer aku ke situ.... aduhaiiiiii terkejut la sat... OHHHHHH cmni kehidupan di asrama.... its being my first experince k!!!! xpenah aku mnjalani kehidupan asrama ni... but my mum xabih2 la dk usik aku...... cehhh igt aku xleh ker???? MALAYSIA BOLEH cheq pn BOLEH LA.........

Semasa mndftr dengan pegawai penyelia asrama ni.... dengan bangganya dia gtau no blik adik 329.... d tgkat atas sekali..... WHAT!!!!!!!! (terkejut sat!) Narissa Noor cakap klo mai lmbt kemungkinan nk dpt bilik bawah 2 adlh tggi...... xleh guna toiii pndapat 2..... hehehe.,... jgn marah yer babe..... maybe 2 utk intake diploma... bkan utk intake degree... sebab intake degree xbnyk... n kolej kediaman pon xbyk disediakan........ bnyk gak la yg jd Non Resident....

ok dah dpt tgkt atas kan..... aku pn mintak pertolongan Shakirin Roslan la untuk mngangkat Beg2 aku... hmpi 6 beg aku bawak...opppsssss....hahahhahaha.,........ tq yer kawan... klo x mang ulang alik la aku naik turun tgga..... then dalam kol 6 lbih... my mum pon nk blik dah...... berDRAMA la sat!! ya lah mna penah aku dok jauh dr family utk jgka masa yg lama kan.........

so then bermula lah minggu rientasi yg bagi aku memenatkan but aku ENJOY la jugak.......(pnat lagi bnyk dr enjoy)hahahhahahaa.... tp yg kurang memuaskan adalah pengurusan semasa minggu orientasi....... xnak la nk nyatakan kt sni..... nnti disalah erti sbg nk burukkan UiTM plak kan.... Gpn bnnda da lepas pon..............

so abis ja orientasi bermula lah kelas pada hr rabu on 14 sept..... setakat ni apa yg aku bleh katakan... aku masih lg mncr keseronkan dlam stdy.... aku blm dapat lagi,..... subjek lak... adoiiii killer gilaaa...... but bila dah masuk ja kelas.... ada la sum part yg aku dah blajar ,masa STPM dulu.... bersyukur sgt...

TAPI

semalam aku pon xtau la apa yg xkena..... semangat aku yg selama ni berkobar2 hilang ntah ke mana..... aku rasa susah sagt nk belajar utk course finance ni.... berat sgt.... ni baru sem 1.... aku takot kalau aku fail..... aku asa cma nk bhenti ja..... dr aku buang masa n duit kan..... tp bila aku fikirkan mak and abah kt penang... mesti diorang sedih bla aku bhenti kan.. then mengenangkan yg aku dah bli buku almost rm 300.... aku terpaksa carry on la juga...... so kesimpulannya,...... aku masih lagi mecari kekuatan utk terus berada di sini...... doakan lah yer,..... k guyss stakat  ni dulu yer.... isnsyallah ada masa update lagi...... ariosssss

No comments:

Post a Comment