Tuesday, February 22, 2011

Redha!!!!

hi...... keputusan STPM baru ja keluar...... mang a little bit mengecewakan la... aku xdapat 4 prinsipal pon... just 3.... keputusan skolah kami mang unexpected... lebih2 lagi dalam kertas 2 BM.... semua nya dapat B C and malahan ada yg dapat D+.... mang sumthing weird la.. sebab karangan kami xda la teruk mana,... bukan la nk bggakan diri... sepanjang aku exam.. karangan aku slalu highest la jugak,.. slalu dapat 35 over 50 and above..... tmbhn plak top stdnt yg slalu skor BM pon dapat C....hmm.... paper sastera plak... aku just lulus sebahagian... walhal aku jawab ngan bersungguh2.... soalan yg kluaq hampir semuanya aku penah jawab dalam exam sekolah....  and setahu aku sastera ni bukan la terlalu terikat ngan fakta.. even klo kita bg huraian pnjg lebaq but ada maksud mnyatakan isi pon dah leh dapat markah..

sio akibat xpuas ati.... arini aku g unit penilaian... utk open semula paper sastera and bm 2...... biar lah aku berkorban RM 150.... xrugi pon.. mana lah tau kan... sumthing wrong some where....

susah utk aku terim kenyataan yg aku only get 2.75.... bukan xbersyukur.. but aku bersyukur sgt..... cuma masalahnya result aku mang cntik but my prinsipal.. only 3p's..... adussss... agak susah nk wat choice kt upu.... sebab ada u yg tetapkan syarat nk 2 mata pelajaran selain pengajian am at least 2.00... mang la cukupp.. aku cukup syarat minimum... tp yg mintak 2 nnti lebih dr 2 kan.. so risau sgt.. i wish ada la tempat utk aku.....

so td pagi aku g skolah... thanks to my school caunselor cikgu amy.... sgt2 membantu aku n kawan2 dalam memilih kos kt u... dia gak bg sinar kt aku yg still ada peluang utk aku sambung stdy.... so ni list universiti n list yg aku mintak.....
1. UniSZA - perakaunan
2. UPM- Teaching english as second language (TESL) mang aku wish sgt dapat ni
3. UniSZA- perniaagaan (kewangan islam
4. UiTM- pentadbiran perniagaan (kewangan)
5. UiTM- pentadbiran kesihatan
6.UMS- pengurusan kewangan dan perbankan
7. UiTM- sains (pengurusan seni kulinari)
8. UMS pengurusan perhotelan

hope sangat la ada peluang utk aku... amin.....

No comments:

Post a Comment